Філатов: Законодавчі акти, що регулюють роботу місцевого самоврядування, необхідно звести у Муніципальний кодекс

Валерия Доброта
    -

Першого березня мер Дніпра Борис Філатов взяв участь у круглому столі стосовно нової редакції закону «Про місцеве самоврядування в Україні». До обговорень відеозв’язком долучилися майже тридцятеро учасників – урядовці, міські голови, народні депутати, представники організацій органів місцевого самоврядування та незалежні експерти.

Зі свого боку Борис Філатов привітав розпочатий діалог і наголосив: він та партія «Пропозиція» налаштовані на конструктивну та плідну подальшу співпрацю.  Утім, нинішнє обговорення нової редакції закону «Про місцеве самоврядування», за його словами, викликає питання: що буде з дорученням президента про створення Муніципального кодексу: «Враження, ніби ми прийматимемо закон, а потім – Муніципальний кодекс, і будемо робити марну працю. Я згоден із колегами, якщо у разі змін до Конституції нам знову доведеться розглядати чергову концепцію нової редакції».

Також, під час свого виступу мер Дніпра зауважив, що нині не зовсім зрозумілим виглядає ідея унормування діяльності місцевого самоврядування – як багатогранного суспільного явища одним законом. «Ще більш дивним це виглядає на тлі заяви президента про необхідність створення Муніципального кодексу. Ми всі пам’ятаємо, що я був одним із ініціаторів обговорення цього питання і вже не один рік наголошую на необхідності його ухвалення. Ми раді, що президент нас почув, почув партію «Пропозиція». Ми йшли на вибори з цією програмною вимогою – створення кодифікованого законодавчого акту, куди б увійшла переважна більшість аспектів діяльності місцевого самоврядування», — сказав Філатов, і додав: в Україні нині існує чималий масив законодавства, що регулює роботу місцевого самоврядування, і він має бути зведений до купи – у Муніципальний кодекс.

Також стосовно системи державного нагляду за місцевим самоврядуванням, мер Дніпра зауважив, що розробникам нової редакції закону варто було більше уваги приділяти висновкам Ради Європи. Адже фактично пропонується перероблена так звана прокурорська система, де на кожному рівні багато наглядових інстанцій, а сам механізм нагляду визначатиме не закон, а Кабінет Міністрів. Дискусійними, на думку Філатова, є і питання розподілу повноважень низки голови громади, так званих зарплат депутатів рад і прийняття рішень громади.

Поделиться: