Соціальний захист у Дніпрі: що вдалося, та де проблеми

Редакция "Наше мiсто"
    -
Соціальний захист у Дніпрі: що вдалося, та де проблеми

Сімнадцятого вересня в Дніпровській міській раді в рамках чергового засідання комісії Громадського контролю депутати, громадськість та представники департаменту соціальної політики обговорили найактуальніше в розвитку соціальної галузі в місті. 

«Сфера соціального захисту для суспільства є вкрай важливою. З цим усі, мабуть, погоджуються. Ця галузь є достатньо розгалуженою. І так вийшло, що більшість питань соціального захисту покладені не на державу, як це б мало бути, а на органи місцевого самоврядування, тобто на міста. Дніпро не відхрещується від соціальної галузі, а навпаки, максимально її розвиває. Працює територіальний центр соціального обслуговування громадян з відділами в кожному районі міста, соціальне таксі, центр соціальної допомоги. Окрім того, ремонтуються, оснащуються управління соцзахисту, щоб там були сучасні умови для обслуговування наших городян. Але, водночас, це та тема, по якій завжди виникатимуть питання, відповіді на які містяни повинні отримувати», — підкреслила представниця Громадської ради при Дніпровській міській раді Лариса Бабіч. 

Серед порушених під час засідання питань – зміни у виплаті деяких державних допомог, монетизація одноразової допомоги «пакунок малюка», надання соціальних послуг онлайн, матеріальної допомоги, оздоровлення пільгових категорій громадян у зв’язку з карантином, робота соціального таксі, соцзахист осіб без постійного місця проживання, доступність управлінь соцзахисту для людей з інвалідністю тощо. 

«На сьогодні усі управління соціального захисту населення, територіальні центри соціального обслуговування – доступні для маломобільних відвідувачів. Є пандуси, якими користуються не лише люди на візках, а й особи похилого віку, матусі з візочками. Ті заклади соцзахисту, які зараз знаходяться на капітальному ремонті, теж відповідатимуть усім нормам доступності. Окрім того, наші управління обладнані спеціальними пристроями для обслуговування мешканців з вадами слуху. Це – планшети, з яких людина може зателефонувати до єдиного всеукраїнського кол-центру, де працюють перекладачі мови жестів. Працівники управлінь пройшли інструктаж, як користуватися системою, і нині немає жодних перешкод, щоб повноцінно обслуговувати людей з вадами слуху», — розповіла начальниця управління соцзахисту департаменту соціальної політики Дніпровської міської ради Ірина Максименко.

До управлінь соцзахисту надходять численні звернення щодо змін у виплаті деяких державних допомог, зокрема малозабезпеченим родинам та одиноким матерям з дітьми. Люди висловловлюють невдоволення. Але порядок, умови та розмір допомоги цілком регулює держава, а не місто. Дніпровських батьків хвилює питання монетизації послуги «пакунок малюка». Держава анонсувала, що компенсацію такої допомоги можна отримати грошима, але поки цього не можна зробити, оскільки Міністерством соцполітики ще доопрацьовується відповідне програмне забезпечення для отримувачів такої допомоги. Водночас управління соцзахисту прийняли вже 449 заяв від батьків на отримання компенсації «пакунок малюка». Аби попередити випадки шахрайства по відношенню до людей похилого віку, зокрема, підопічних терцентру, усіх соціальних працівників місто забезпечило фірмовим одягом єдиного зразку. 

«Щоб люди знали, що до них додому прийшов саме соцпрацівник, а не шахрай. Окрім того, у кожного працівника є відповідне посвідчення. Вкотре нагадуємо, що наші соціальні працівники ніколи додому ніякі виплати готівкою не приносять», — наголосила Ірина Максименко. 

Великою популярністю в Дніпрі користується послуга «Соціальне таксі» для перевезення людей з інвалідністю I та II групи. На сьогодні у місті чотири таких спеціальних авто, а, враховуючи попит на цю послугу, закуплено ще одну машину, яка має надійти вже до кінця вересня. Наступного року парк машин теж збільшуватиметься. Окрім того, цю послугу удосконалюватимуть – планують впровадити супровід пасажирів, тобто працівник супроводжуватиме під час поїздки, допомагатиме дійти з дому до машини. 

Міська влада не залишає без уваги і людей без постійного місця проживання. Влітку відкрито нову будівлю для відділення міського центру соціальної допомоги, яке надає послуги бездомним особам чи особам з низьким рівнем доходів. У новому приміщенні є можливість розміщувати втричі більше людей. Ті, хто потрапляє до центру, можуть не лише отримати нічліг, харчування і змінити одяг. Тут їм також допомагають відновити документи, знайти родичів тощо. 

Під час засідання представники департаменту соціальної політики вкотре нагадали процедуру отримання адресної грошової допомоги, яка надається коштом міського бюджету. І те, що для цього необхідно лише паспорт й ідентифікаційний код – не відповідає дійсності. Для цього необхідна заява і відповідний пакет документів – паспорт, код, оригінали довідок про дохід заявника та членів його родини, склад сім’ї або зареєстрованих у будинку чи квартирі осіб, а також оригінали документів від медичного закладу, які підтверджують, що людина дійсно потребує грошової допомоги на лікування. Документи можна принести як особисто до департаменту, так і надіслати поштою за адресою: просп. Д. Яворницького, 75. 

«Видно, що місто дійсно опікується напрямком соціального захисту. Ця сфера досить тісно пов’язана з питаннями державного рівня. Наприклад, державні виплати, які цілком регулюються державою, а не містом. Сьогоднішнє засідання було дійсно змістовним. Почули усі роз’яснення, а також, що вже реалізовано і буде незабаром втілено», — підсумувала депутатка Дніпровської міської ради Тетяна Каптєлова.

Поделиться: