Головні тенденції розвитку Дніпра: як змінилось місто за останні 4 роки

София Танченко
    -
Головні тенденції розвитку Дніпра: як змінилось місто за останні 4 роки. Новости Днепра

За даними досліджень світових процесів міграції, наразі відбувається пришвидшення урбанізації. Наприклад, у Західній Європі частка міського населення зросла до 91 %, у США та Японії – до 82 % та 80 % відповідно. За словами кандидатки соціологічних наук, експертки у сфері регіонального та міського розвитку Надії Міхно, процес урбанізації не оминає й Україну.

«Сучасні великі міста потребують стратегічного та системного підходу до питань свого розвитку. Дніпро – одне з небагатьох українських міст, де відбуваються зміни, які відповідають світовим тенденціям розвитку», – зазначає експертка.

Надія Міхно виділяє декілька напрямів: пріоритет екологічно чистому громадському електротранспорту, розвиток зелених зон, збільшення пішохідних зон, гуманне поводження з безпритульними тваринами, підвищення енергоефективності, створення Ситуаційного центру.

«У Дніпрі велику увагу приділяють відродженню муніципального електротранспорту. У місті тільки за останні два роки з’явилось 2 нові тролейбусні маршрути (№ 14 та № 21), також відновлено рух тролейбусів на ж/м Парус та подовжено маршрути № 5, 10 та 19. Наразі вже оновлено понад 50 % рухомого складу тролейбусів, які щоденно виходять на маршрути, та розпочато оновлення трамвайних вагонів. Крім цього, оновлюються і зупинки громадського транспорту. Як рухомий склад, так і зупинки, дедалі більше починають відповідати критеріям доступності для маломобільних верств населення», – каже Надія Міхно.

Щодо рекреаційних зон, то останнім часом у місті зростає їхня кількість. Великою перевагою є те, що вони з’являються саме у так званих спальних районах. Наприклад, це парки Зелений Гай, Писаржевського, Володі Дубініна, сквери на Набережній Перемоги та ж/м Західний.

«Дніпро потроху переймає європейський досвід вирішення проблем перевантаженості вулиць автотранспортом, забрудненості повітря від викидів двигунів внутрішнього згоряння, хаотичного паркування тощо. По-перше, це збільшення пішохідних зон. Такі спроби вже є на вул. Короленка та вул. Барикадній, які після реконструкції планують звільнити від автомобілів і зробити повністю пішохідними. По-друге, це впорядкування парковок і запровадження чітких правил паркування. Ці дії спрямовані на відновлення балансу і створення сприятливого для людей середовища, оскільки наразі саме автомобілі володіють максимальною перевагою у місті», — розповідає кандидатка соціологічних наук. Дніпро є успішним прикладом у питанні допомоги та поводження з безхатніми тваринами.

У місті ефективно реалізується європейський метод і практики контролю як за домашніми, так і безпритульними звірами: зменшення кількості безхатніх відбувається виключно шляхом стерилізації, а вуличних котів взагалі визнано частиною екосистеми міста; з 2017 року відповідно до світових норм діють «Правила утримання тварин у домашніх умовах та поводження з домашніми тваринами на території міста Дніпра» (згідно з рішенням міської ради №72/19), які передбачають включення даних про тварину в електронну базу та чипування.

«У Дніпрі реалізується низка програм, спрямованих на: підвищення рівня енергоефективності та енергозбереження будівель; модернізацію систем вуличного освітлення; перехід на альтернативні джерела енергії тощо. Все це повинно у підсумку призвести до зменшення споживання енергії та покращити екологічну ситуацію у місті», — зазначила Надія Міхно під час пресконференції 6 листопада.

Експертка також розповіла, що для ефективного управління мегаполісами необхідна візуалізація даних міського середовища з можливістю керувати процесами. У Дніпрі для покращення рівня безпеки створено Ситуаційний центр. Він дозволяє забезпечити якісне виконання комплексу заходів, що сприяє безпечному життю городян, запобіганню виникнення надзвичайних ситуацій, безпеці всіх учасників дорожнього руху.

«Враховуючи все вище перелічене, можна сказати, що місто поступово перетворюється на більш комфортне, у ньому покращується рівень безпеки, зростає доступність міського середовища, підвищується мобільність городян. Звичайно, існує ще багато питань, які потребують вирішення, але вектор розвитку обрано правильний», — підбила підсумки Надія Міхно.

Поделиться: