Skip to content

Дніпрян запрошують на виставку творів Тетяни Яблонської до 100-річчя від дня народження видатної художниці

Марианна Стец

Марианна Стец

24 лютого о 14.00 в Художньому музеї відкриється виставка картин видатного живописця Тетяни Нилівни Яблонської (1917 – 2005) «Думки, почуття, пошук…»

24 лютого 2017 р. виповнюється сто років від дня народження видатної художниці, творчість якої визначає основні тенденції українського мистецтва другої половини ХХ ст.

Серед її досягнень – членство у Спілці художників України (з 1944 р.), професор Київського державного художнього інституту, депутат Верховної Ради УРСР (1951–1958); народний художник України (1960), дійсний член Академії мистецтв СРСР (1975), дійсний член Академії Мистецтв України (1997). У переліку її нагород: лауреат трьох Державних премій СРСР (1949 – за картину «Хліб», 1951 – за картину «Весна», 1979 – за картину «Льон»); лауреат Національної премії України ім. Тараса Шевченка (1998 р.), Герой України (2001).

Яблонська належала до покоління митців, які були виховані в роки безроздільного панування соціалістичного  реалізму як єдиного творчого методу. В 1941 році вона закінчила Київський художній інститут, де в майстерні славетного живописця й педагога Ф. Кричевського опановувала традиції реалістичної школи. Художниця протягом творчого життя створила сотні робіт. По змінах у живописі мінявся і її підхід до манери малювання. Олівець, акварель, пастель, олія – у різних техніках її роботи позначені високою професійною культурою. Імпресіоністичний ніжний пейзаж, енергійна побутова замальовка і глибокий психологічний портрет їй однаково були підвладні. Але ж роботи Тетяни Нилівни настільки відрізняються за стилем, що, здається, їх авторами були щонайменше десяток художників.

У фондах Дніпропетровського художнього музею зберігається невелика за кількістю колекція творів Тетяни Яблонської, яка репрезентує її думки, почуття і творчій пошук протягом декількох десятиліть. Живописні роботи 1960-1980-х років (вісім творів) розкривають неповторність і самобутність її мистецтва, а також представляють основні віхи творчих пошуків: захоплення імпресіонізмом – «На вуліці Неаполя» (1961), використання прийомів народного мистецтва – «Кошикарки» (1964), декоративний період – «Лебеді» (1966), період 1970-х років як етап чергового переосмислення своїх творчих планів і досягнень – «Травневий ранок» (1975), «Осінь наближається» (1979), «Дощ іде» (1980).

Категория: Новости Днепра, Новости Культуры Днепра

Метки: ,

Приєднуйтесь до нас у

Дивіться також: