У Дніпрі лікар забув про «Клятву Гіппократа»

З 15 березня українцям, які хочуть потрапити на прийом до лікаря,  вже не потрібен обов’язковий раніше «талончик». Як це вплине на загальну ситуацію у системі охорони здоров’я  — покаже час. А от як впливали талончики та їх хронічний дефіцит на стосунки між лікарями та пацієнтами, можна судити з надісланого до редакції «НМ» листа. Сподіваємось, останнього на цю тему.

У Дніпрі лікар забув про "Клятву Гіппократа". Новости Днепра

«Дорога редакціє «Нашого міста». Я сильно забив ногу, біль не вщухав, тож 27 лютого я пішов у поліклініку №4 за місцем проживання. Всі талони до травматолога розібрали ще до мого приходу, але нога боліла, і я все ж підійшов ближче до кінця зміни до лікаря. В коридорі і в кабінеті пацієнтів не було. Зайшов і попросив оглянути ногу. Лікар (прізвище та ім’я є в редакції) відповів, що без талона прийняти мене не може, так як це «його гроші». Каюсь, я запропонував йому заплатити за огляд. Він відмовився, мовляв, раптом потім я подам на нього до суду. Тоді я попросив дати хоча б направлення на рентген, та лікар відмовив: а як я подам до суду за надмірне опромінення? Після цього він просто виштовхнув мене з кабінету, сказав, що зараз тут митимуть підлогу. Поїхав додому ні з чим, а до лікаря потрапив наступного дня. В тій же лікарні, правда, до іншого спеціаліста. До нього теж не було талончиків, але він прийняв мене, як і всіх людей, що очікували в коридорі.

Невже може лікар так поводитись із пацієнтами? Невже він мав право не прийняти мене з гострим болем?

Борис Гришанов, Тополя-3, м. Дніпро».

Аби прояснити ситуацію, редакція направила інформаційний запит до департаменту охорони здоров’я обласної державної адміністрації з проханням надати коментар з приводу фактів, викладених у листі Бориса Гришанова, а також дати відповіді на запитання: про загальну кількість скарг на лікарів по місту; якого характеру скарги найчастіше надходять до департаменту; яка робота проводиться зі скаргами; чи були випадки звільнення в результаті скарги?

У відповіді, яка надійшла до редакції «Нашого міста» (подаємо її з незначними скороченнями), зазначається:

«…Стосовно отримання інформації щодо надання медичної допомоги пацієнтові повідомляємо. Зі змісту листа вбачається, що Вами запитується інформація, що належить до конфіденційної інформації про фізичну особу, яку можна конкретно ідентифікувати, тобто до інформації з обмеженим доступом, надання якої можливе за умови дотримання вимог обробки персональних даних у встановленому Законом «Про доступ до публічної інформації» порядку, що регулює діяльність власника персональних даних.

Статтею 32 Конституції України встановлено, що не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Разом з цим статтею 16 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 №2297 – УІ (зі змінами та доповненнями) встановлено, що доступ до персональних даних третій особі не надається. Порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб’єкта персональних даних, наданої власнику бази персональних даних на обробку цих даних, або відповідно до вимог закону.

Оскільки Вами не була надана письмова згода стосовно доступу до персональних даних Гришанова Б., департамент охорони здоров’я облдержадміністрації надати запитувану Вами інформацію не має можливості.

З питання незадовільного обслуговування в амбулаторно-поліклінічних умовах від заявників з Дніпра 2017 року надійшло 98 звернень та 24 звернення в I кварталі 2018 року.

Основні питання, з якими звертаються до департаменту, – забезпечення медикаментами за пільговими рецептами, проведення лікування в закладах охорони здоров’я за бюджетні кошти, питання медико-соціальної експертизи.

Всі звернення опрацьовуються спеціалістами департаменту відповідно до чинного законодавства. За результатами заявникам надаються письмові відповіді.

В. о. директора департаменту В. В. Кулик».

Отримавши таку письмову відповідь і теж хвилюючись за інтереси пацієнта Гришанова, і не тільки його, повернемось від площини юридичної до медичної та загальнолюдської і поставимо просте питання: чи вправі лікар не надати допомогу людині, яка звернулася до нього в лікарняному закладі?

Бориса Гришанова про вимогу до нього надати Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації згоду на обробку його персональних даних ми повідомили.  Він сказав, що готовий до цього та напише заяву найближчим часом. Тож далі буде…

Справка «НМ»

— Горячая линия Департамента здравоохранения ОГА: 0-800-50-72-50 (звонки со стационарных телефонов бесплатны и принимаются круглые сутки).

— Горячая линия Департамента здравоохранения Горсовета: (056) 745-55-21

(С 9:00 до 18:00)

— Горячая линии Общественной платформы по вопросам медицинской реформы: (056) 377-17-34. Звонки принимаются ежедневно с 9:00 до 18:00.

— Горячая линия МЗ Украины 0-800-801-333 (с 9.00 до 18.00).

Поделиться:

Читайте также: